onsdag den 4. september 2013

Den dyreste årstid


Det er vist sjældent, at man hører bloggere pive over priserne. Men blog eller ej, så gemmer der sig altså en nærig husmor i mig, som skal have lidt afløb ind i mellem. Især når vinterhalvåret nærmer sig, bliver jeg rystet over, hvor dyrt overtøjet er.
Og er det bare mig, eller har priserne fået et betydeligt nøk opad henover de sidste par år? Er det overhovedet muligt at finde en flyverdragt til under 1200 kr. mere?
Måske skyldes min bestyrelse bare, at vi i år skal ud at have rigtig meget. Sidste år kørte frøknens flyverdragt på anden sæson og vinterjakken sprang hun over til fordel for sommerjakke med poncho uden på. Banditten fik en jakke købt i god tid på lagersalg og ditto flyverdragt, købt hjem på lager engang i tidernes morgen til den beskedne sum af 250 kr.

I år skal vi have både flyverdragt, vinterjakke, støvler og regntøj til frøknen, mens banditten må nøjes med overtræksbukser og støvler.
Den kræsne frøken har selvfølgelig udset sig en af markedet dyreste jakker i neon-farve fra Molo til 1.600 kr. - den får hun IKKE!

Men jeg er gået igang med at købe ind allerede nu. Ikke for at sikre mig bestemte styles, men for at sprede udgifterne lidt ud, så det ikke føles som så massiv en udskrivning. På bundlinjen bliver det selvfølgelig det samme...
De nu indkøbte overtræksbukser er fra Name It til 399 kr. Regntøjet er fra Pompdelux til 349,-
Og jakken - den er bare med, fordi den vitterligt er pæn:)


 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar