torsdag den 8. marts 2012

Mini Me


De store modehuse går øjensynligt amok i øjeblikket, når det gælder trenden "Mini Me", hvor mor og datter kan få identiske outfits, og ja selv dukken ikke behøver at føle sig uden for. Lanvin, Chloé, Burberry... bloggen Smudgetikka har nogle fine eksempler på tendensen her. Vi dødelige har måske mest hæftet os ved Hunter gummistøvler og UGGs til børn.
Trenden kritiseres dog for at gøre børnene til små voksne, der kommer til at fungere som visitkort for deres mødre. Måske med rette. Og måske også mest et celebrity-problem.
Det er sjældent, jeg tænker i de baner. Til gengæld kan jeg godt falde i svime over et stykke tøj, jeg overvejer at købe til mig selv - indtil det går op for mig, at det minder om noget børnetøj, jeg har ønsket mig til den kræsne frøken. Men jeg prøver af al magt at undgå at komme til at ligne en forvokset 6-årig!

Frøknen valgte derimod forleden at springe ud som ægte mini me i Me's eget tøj. Dog ikke i noget fancy, bare en frakke fra Vila. Lidt skræmmende at se sig selv i mini format, faktisk (bortset fra de to halstørklæder, det er ikke noget jeg plejer at bruge) - ikke mindst når huen faktisk klæder hende bedre end den klæder mig. Så 1-0 til Mini Me:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar