onsdag den 6. juli 2011

Kedelig og konservativ?

New York baserede Esp. nr. 1
For et par uger siden plyndrede jeg Katvigs lagersalg og kom især hjem med en stak lyserøde og lilla bluser med striber og lidt forskelligt print. Alt sammen i den karakteristiske Katvig-stil. Samme dag opdagede jeg mærket Popupshop, som til trods for at det har eksisteret siden 2007, helt har indgået min opmærksomhed. Og sammen med Popupshop fandt jeg også webbutikken http://www.welovedesignshop.dk/, hvis udvalg næsten udelukkende består af mærker, som er helt ukendte for mig, og hvis stil er en helt helt anden end Katvigs - og for den sags skyld mange af de andre kendte retro-inspirerede mærkers. Læg for eksempel også mærke til Esp.nr. 1 og Lili & the Funky Boys. Der ikke så neget hurlumhej. Kun jersey-stoffer i neutrale farver, en del af det udpræget unisex. Min første tanke var, at tøjet var kedeligt og konservativt, men jo mere jeg tænker over det, jo mere får jeg på fornemmelsen, at det er mig, der er kedelig og konservativ, fordi jeg vælger det farverige og sikre, det som alle de andre også har på. Se fx. billedet med oversize tank top brugt som kjole. Det overrasker mig især, at tøjet primært laves i små størrelser, da jeg langt bedre kan se de større børn for mig i neutralt og cool "jeg-gider-da-ikke-at-ligne-en-pyntedukke"-look. Men er man til det som forælder, så er man nok til det, uanset børnenes alder. Hvad synes I andre om det?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar