fredag den 1. juli 2011

Kig i kufferten del 1

Jeg ved ikke hvor mange, der synes, at det er sjovt at kigge i andres kufferter og lure på, hvad de har valgt at tage med på ferie. Forhåbentlig er jeg ikke den eneste:-) Egentlig nyder jeg at pakke, men jeg løber også altid lidt sur i det undervejs, når der skal pakkes til ferie af mere end én uges varighed. Man skal jo både sørge for at få dækket behovet for tøj til al slags vejr, tænke over hvor ofte man gider at vaske, ikke have for meget - men heller ikke for lidt, så at en væltet chokolade-is per automatik udløser et hasteindkøb i det nærmeste supermarked. Og så skal man jo ikke mindst tænke på, at det tøj man vælger, er noget, man skal se rigtig meget på en stor del af sommeren - og også se på bagefter på alle feriebillederne. Ok, det her er jo helt klart et rent I-lands-problem, men når man står i det virker det jo vigtigt nok:-)
Jeg pakker næsten altid for lidt - grundigt vaccineret af min ungdoms interrail-ture, men bestræber mig på at pakke tøj til ungerne til ca. 10 dage, så jeg ikke er nødt til at vaske alt for ofte. 


Her er hvad jeg har valgt i drenge-skuffen. Princippet er flest kortærmede, som man så kan tage en trøje uden på om nødvendigt: to hættetrøjer, hvoraf den fra Hummel er helt nyanskaffet, da jeg kom til at plyndre den fine lille butik Vanillaluna på Holmbladsgade, en dag hvor jeg tilfældigvis kom forbi. Derudover en enkelt cardigan, som netop er blevet betegnet "klam", hvilket skyldes, at den er i "Brøndby-farver"(!) Øverst har der sneget sig en enkelt fodboldtrøje ind i midten, men ellers er de fra Hummel, Mini A Ture, Katvig, Urban Elk, IKKS og Molo. Der er en enkelt helt tynd langærmet fra Hummel nederst, en helt ny tee fra Tumble'n'dry (også købt i Vanillaluna) og en enkelt undertrøje fra Hjorth, som jeg synes kan gå som tanktop.


Billedet af underdelene ser overraskende kedeligt ud, synes jeg, for der er nogle fine ting imellem. Men det bliver meget blåt i gråt at se på. Shorts fra Vingino, Molo, Mini A Ture, Ticket to Heaven, Tommy Hilfiger og et enkelt par fodbold-shorts. Lange hygge-frottébukser fra Småfolk, pæne bukser fra MarMar, et par tynde sommerbukser fra HogM, der kan gøres til knickers, jeans fra HogM og endelig et par skægge badebukser fra Ej Sikke Lej. Og så skal der rigeligt med plet-fjerner med i år, for der var rigtig mange grønne og brune knæ sidste sommer!
Hvis man har lyst til at kigge i en anden kuffert end min, så er der et blog-indlæg af samme skuffe hos Shopping4kids.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar