mandag den 4. april 2011

Hvor vigtigt er økomærket?

Hvor vigtigt er det for jer, at børnenes tøj er økologisk? Jeg må blankt indrømme, at jeg har haft svært ved at finde det sted i mig selv, hvor jeg virkelig kunne gå op i det. Forstået på den måde, at jeg da synes det er dejligt, når det er øko-tex mærket, men jeg har endnu ikke fravalgt et stykke tøj, fordi det ikke var det. Men det kan jeg se at andre gør, så nu er jeg i det mindste begyndt at lægge mere mærke til, hvorvidt tøjet er mærket eller ej. Og jeg synes, at jeg støder på det oftere og oftere - og det er jo dejligt. Til min store overraskelse er den nye zip-trøje fra Hummel øko-mærket, selvom den jo ikke er i ren bomuld. Så...! Alt for mange spørgsmål er ubesvarede: hvad betyder det egentlig, når der står øko-tex på tøjet - betyder det bare,som der også står, at det er testet for skadelige stoffer? Og hvad betyder det egentlig, når tøjet ikke er økologisk? Skal man så regne med, at der er skadelige stoffer i som ikke umiddelbart vaskes ud ved 1-2 vaske? Hvad er følgerne på sigt?
Derfor: input modtages gerne! :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar